Adakah Anda Percaya dalam ubat homeopati?

Adakah Anda Percaya dalam ubat homeopati?

Ubat-ubat homeopati mengambil banyak Flack dari masyarakat perubatan. Jadi, anda akan berfikir bahawa semua pengamal homeopati akan bersatu untuk membentuk satu barisan yang kukuh untuk dunia untuk melihat. Malangnya, ini tidak begitu. Yang berhujah antara pengamal homeopati tradisional dan "zaman baru" pengguna yang semakin meningkat. Nampaknya seolah-olah ubat homeopati tradisional telah melalui beberapa perubahan dari pengikut baru dan barisan baru kepercayaan telah dibentuk. Pakar homeopati klasik percaya ia adalah tidak lebih daripada mengarahkan perhatian silap dan tidak masuk akal.

Pada akar perbahasan besar di kalangan pengamal homeopati adalah ubat homeopati sendiri. Remedi homeopati pengikut digunakan adalah terdiri daripada bahan-bahan utama yang dicairkan dengan alkohol dan / atau air ke titik di mana hanya "intipati" bahan-bahan asal kekal. Saintis berpendapat bahawa tidak ada yang ada kecuali air dan / atau alkohol, namun itu bukan apa yang masyarakat homeopati dibahagikan.

Aspek yang menarik mempunyai kaitan dengan mana beberapa pengamal homeopati dibahagikan dalam pendapat mereka. Terdapat amalan baru di mana pengamal percaya bahawa tenaga elektromagnet dikatakan telah ditangkap oleh alkohol atau laktosa dalam penyelesaian, dan tidak ada keperluan untuk bahan asal untuk berada di dalamnya sama sekali.

Untuk lebih jauh lagi pemikiran baru ini, penggunaan ubat-ubatan kertas telah timbul. Bahan dan pencairan ditulis di atas sekeping kertas dan sama ada pesakit yang meletakkan kertas di dalam poket masing-masing, pin kepada nya pakaian atau tempat-tempat di bawah segelas air. Dan di sini anda fikir sihir tidak wujud!

Semua jenaka pula, amalan menggunakan ubat homeopati untuk apa yang merunsingkan kamu yang berbuat tarikh kembali untuk beribu-ribu tahun. Walau bagaimanapun, anda mungkin tidak mahu tahu bahawa beberapa purba, penawar homeopati standard telah dicipta dengan menggunakan kotoran, luahan pernafasan atau darah dan tisu. Ideanya adalah bahawa jika anda mengambil sesuatu yang serupa dengan penyakit anda dan dicairkan ke bawah beribu-ribu kali, maka ia akan menyediakan ubatnya.

Pepatah lama "bersatu kita teguh, bercerai kita roboh" adalah amat apropos apabila ia datang kepada makanan tambahan homeopati. Semakin dibahagikan masyarakat homeopati menjadi atas kaedah homeopati tradisional berbanding kaedah baru, kepercayaan yang kurang ia meminjamkan kepada amalan ubat homeopati secara keseluruhannya. Terdapat dua cara untuk menemui sama ada penawar baru yang silap mengarahkan perhatian atau menyembuhkan asli dan adalah untuk sama ada cuba mereka sendiri atau menunggu hasil kajian saintifik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar