Rawatan Untuk Jangkitan Sinus Yang Anda Mesti Tahu Untuk perlindungan berganda

Rawatan Untuk Jangkitan Sinus Yang Anda Mesti Tahu Untuk perlindungan berganda

Sama ada anda mempunyai jangkitan sinus atau tidak, ia adalah penting untuk sentiasa menyediakan badan anda dengan imun-merangsang penting nutrien sebagai gaya hidup hari ini seperti tekanan, kurang bersenam dan diet yang tidak sihat dan tidak seimbang boleh menjejaskan sistem imun kita. Sistem imun yang berfungsi baik dan akan bangkit, tindakan terhadap virus dan bakteria.

Berikut adalah beberapa rawatan untuk jangkitan sinus yang anda boleh cuba yang bukan sahaja merawat alahan anda tetapi merangsang sistem imuniti anda:

1. jus Aloe Vera ditambah dengan Madu
Jus Aloe Vera mengandungi vitamin penting, mineral dan enzim dan asid amino dan mereka mempunyai rekod yang mengagumkan untuk rawatan yang berjaya jerawat, asma, luka bakar, senak dan sinus. Campurkan jus aloe vera dengan madu untuk memberikan anda yang kuat dua perlindungan rawatan untuk jangkitan sinus.

2. Campurkan Selenium mineral dengan Vitamin A, C dan E

Selenium berfungsi sangat baik dengan Vitamin A, C dan E sebagai kesan gabungan mereka adalah lebih besar daripada jumlah tindakan mereka selain. Selenium- makanan yang kaya adalah bijirin gandum, bawang, bawang putih dan minyak sayuran sejuk-ditekan. Kebanyakan penduduk yang tinggal di utara Norfolk, England yang mempunyai tanah selenium yang kaya, hidup dengan usia yang besar.
Vitamin A - minyak ikan, telur, keju, produk tenusu, aprikot, brokoli, sayur-sayuran berdaun hijau yang mendalam dan lobak merah.
Vitamin C - buah-buahan citrus, sayur-sayuran berdaun hijau, lada hijau, betik, anggur, anggur, tomato dan blackcurrant
Vitamin E - germa gandum, daun hijau, daging, minyak zaitun, minyak safflower, badam dan bijirin penuh.
Anda kini boleh mencampurkan pelbagai ini makanan ke dalam makanan diet anda untuk rawatan dua perlindungan untuk jangkitan sinus.

3. Echinacea dengan bawang putih
Echinacea juga dikenali sebagai hitam Sampson dan bunga kon dan ini merangsang tonik darah membina sistem imun untuk memusnahkan bakteria berbahaya dan apabila tumbuh-tumbuhan lain telah gagal, Echinacea telah dikenali untuk membantu sinusitis kronik.
Bawang putih - raja segala tumbuhan penyembuhan adalah salah satu daripada alam semula jadi "bersumpah dengan" ubat. Ia mempunyai ciri-ciri antibakteria dan antivirus dan kerap digunakan untuk merawat semua jenis jangkitan dan tradisi yang panjang penggunaan ubat-ubatan, lama sebelum pengenalan antibiotik. Gabungan ini merupakan salah satu rawatan yang paling kuat dan kuat untuk jangkitan sinus.

4. Bawang putih dengan madu
Bawang putih juga menggabungkan dengan baik dengan madu untuk membuat sirap menenangkan. Cuba resipi ini yang boleh menyimpan selama 2-3 minggu dalam peti sejuk.
1 ketua bawang putih
300 ml air
½ jus lemon
30 ml madu.
Ambil 1 sudu besar 3 kali sehari.

Pelbagai rawatan atas untuk jangkitan sinus semua ubat rumah semula jadi yang mudah, mudah untuk menyediakan dan berkesan yang paling penting dan tanpa kesan sampingan yang berbahaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar