Berpeluh tangan - Pemulihan Rumah untuk Berhenti Tangan Berpeluh berlebihan Untuk Baik

Berpeluh tangan - Pemulihan Rumah untuk Berhenti Tangan Berpeluh berlebihan Untuk Baik

Berpeluh tangan yang berlebihan atau telapak tangan Hiperhidrosis bukan sahaja ketidakselesaan fizikal ia kesan anda mental kerana ia SAPS jauh keyakinan anda di dapat berinteraksi dengan mudah di majlis-majlis sosial. Dalam artikel ini, saya akan memberikan anda apa yang boleh dan tidak boleh dilakukan untuk membantu anda menyembuhkan tangan anda berpeluh memberi anda kembali keyakinan anda dan cengkaman kering.

Perkara yang perlu dielakkan

Satu tanggapan salah yang biasa adalah dengan menggunakan talkum atau bayi serbuk untuk menyerap peluh, sebenarnya semua yang berlaku adalah kayu serbuk ke tangan anda menyekat liang anda supaya meningkatkan masalah.

Diet boleh mempunyai banyak kaitan dengan berpeluh tangan. Elakkan makanan pedas dan sampah umum. Makanan yang kaya dengan iodin amat buruk bagi berpeluh. Sayur-sayuran seperti asparagus, brokoli dan bawang putih yang tinggi iodin seperti ayam belanda dan daging lembu.

Perkara yang perlu dilakukan

Satu lagi miss-konsep adalah air minuman akan meningkatkan berpeluh anda, ini adalah benar-benar salah. Air minuman sejuk suhu teras anda supaya mengurangkan keperluan untuk berpeluh.

Senaman untuk berehat seperti bernafas dalam adalah satu idea yang hebat kerana terdapat sambungan terus antara kebimbangan dan kerisauan dan berpeluh berlebihan.

Hanya menyedut mendalam tahan selama lima saat kemudian perlahan-lahan exhales, lakukan ini selama 3-4 minit sambil duduk dengan selesa.

Pemulihan semula jadi untuk tangan berpeluh

Teh digunakan sebagai penyelesaian rendaman mempunyai kesan yang baik terhadap berpeluh tangan kerana kandungan tinggi asid tannic.

Rebus satu liter air dengan 5 beg teh selama 20 minit kemudian biarkan sejuk. Melibatkan tangan anda untuk minit Membatalkan S25.

Cuka juga berguna untuk keadaan ini. Gunakan satu liter air dan ½ cawan cuka (putih adalah yang terbaik) dan rendam tangan anda selama 20 minit, ulangi setiap beberapa hari.

Rawatan iontophoresis

Rawatan iontophoresis telah menjadi terapi yang paling berkesan bagi kelapa berpeluh selain daripada pembedahan
ia melibatkan penggunaan arus elektrik ringan walaupun air. Sebab sebenarnya ia berfungsi adalah tidak jelas tetapi ia mempunyai sesuatu untuk dilakukan dengan cara ion bertindak balas dengan liang dan kelenjar peluh di tangan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar