Apakah Osteopathic Perubatan?

Apakah Osteopathic Perubatan?

Perubatan Osteopathic diamalkan oleh pakar-pakar perubatan berlesen yang beriman kepada tangan pada pendekatan bagi yang sakit atau cedera penyembuhan. Mereka berusaha untuk membetulkan atau memperbaiki ketidakseimbangan sistem otot untuk membolehkan badan untuk memulihkan diri sendiri.

Apakah tengkorak Osteopathy?

Osteopathy tengkorak pakar dalam masalah dengan bendalir serebrospina dalam sistem saraf pusat (CNS).

Adakah ia menyakitkan untuk mempunyai manipulasi osteopathic?

Manipulasi Osteopathic tidak boleh menyakitkan. Anda akan merasa tangan doktor yang bekerja pada badan anda. Pesakit akan dibuat selesa semasa prosedur Osteopathic. Peraturan emas pakar-pakar perubatan Osteopathic mengikuti adalah untuk tidak membahayakan.

Mengapa saya mendengar bunyi pop semasa manipulasi?

Teknik tertentu atau prosedur yang digunakan boleh mencipta bunyi popping yang berbunyi atau sensasi. Jika ini boleh berlaku anda perlu diberitahu tentang kemungkinan bunyi popping yang sebelum permulaan prosedur. Bunyi popping biasanya berlaku semasa proses manipulasi tulang belakang.

Berapa lama rawatan Osteopathy bertahan?

Tempoh rawatan adalah bergantung kepada jenis penyakit atau kecederaan. Kesihatan umum individu, berapa lama pesakit telah sakit atau berapa lama pesakit telah mengalami kecederaan itu juga akan menentukan tempoh rawatan.

Apakah perbezaan di antara osteopati dan Chiropractic?

Osteopathic dan pakar perubatan Chiropractic mempunyai 5 tahun atau lebih latihan. Kedua-dua disiplin perubatan dikawal selia oleh undang-undang di setiap negeri individu. Pada asasnya, teknik yang terlibat dalam osteopati dianggap lebih lembut dan lebih berirama dalam alam semula jadi. Terdapat biasanya kurang manipulasi tulang belakang yang terlibat. Mereka yang mengamalkan Osteopathy cenderung untuk bekerja lebih dengan seluruh badan. Mereka yang mengamalkan kerja Chiropractic kebanyakannya dengan tulang belakang dan pelvis.

Adakah rawatan Osteopathy selamat?

Pengamal Osteopathic mempunyai sekurang-kurangnya sekurang-kurangnya 5 tahun latihan perubatan. Mereka berlesen untuk mengamalkan kedua-dua ubat-ubatan dan pembedahan. Kebanyakan teknik Osteopathic yang digunakan adalah sangat lembut dan digunakan untuk tujuan membantu tubuh sembuh dengan campur tangan minimum.

Saya memerlukan rujukan untuk rawatan Osteopathic?

Mana-mana doktor boleh merujuk pesakit kepada pakar perubatan Osteopathic. Mereka yang mengamalkan perubatan Osteopathic (OD) bekerja dengan profesional perubatan lain pada kesempatan. Setiap orang di bila-bila masa boleh menjadualkan temujanji dengan seorang doktor Osteopathic dengan atau tanpa rujukan dari doktor perubatan mereka.

Adakah syarikat-syarikat insurans meliputi perubatan Osteopathic?

Kebanyakan syarikat insurans utama merangkumi rawatan oleh pakar perubatan Osteopathic. Seperti mana-mana isu-isu perubatan, ia sentiasa terbaik untuk memeriksa dengan syarikat insurans anda secara khusus pada liputan anda sebelum penjadualan temujanji anda.

Bila-bila masa anda mempunyai kemusykilan atau pertanyaan mengenai penjagaan kesihatan anda, sila berbincang dengan OD, atau kakitangan tentang kebimbangan anda. Ia adalah penting bahawa semua soalan-soalan anda ditangani dan dijawab dengan memuaskan penuh anda. Ia adalah dengan bertanya soalan-soalan yang kita boleh belajar lebih lanjut mengenai topik. Pengetahuan membolehkan kita untuk membuat keputusan berdasarkan maklumat kesihatan kita dan kesihatan keluarga kami.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar