Reflexology Therapy Cina

Reflexology Therapy Cina

Refleksologi China telah menjadi kegemaran di seluruh dunia untuk penyokong terapi alternatif dan dikenali mesti biasa sebagai hanya Refleksologi, walaupun boleh juga dirujuk kepada lebih umum sebagai terapi sentuhan atau urutan kaki adil.

Di China kuno apabila terapi itu ditubuhkan, orang Cina mendapati bahawa dengan mengenakan tekanan atau rangsangan urut di tempat-tempat tertentu, pesakit akan mendapat manfaat dalam organ-organ yang telah dianggap ada kaitan dengan titik di mana tekanan telah digunakan sepadan.

Ini adalah selaras dengan sistem Cina meridian, atau saluran tenaga. Dalam perubatan barat dijelaskan sama ada sebagai sambungan melalui rangkaian neural atau pelbagai bersambung saraf, atau ia semata-mata tidak menjelaskan sama sekali dan bukan diletakkan jawatan sebagai sains yang tidak sah.

Walaupun walaupun di kalangan barat terapi bukan alternatif terdapat banyak perdebatan dan berbeza-beza pendapat peribadi tentang kesahihan sistem Reflexology Cina kuno. Baru-baru ini saya bercakap dengan ahli penyakit kaki yang secara peribadi percaya dalam nilai Cina Refleksologi, walaupun mengakui bahawa dia telah diajar di Universiti bahawa ia adalah "perdukunan ricih".

Tidak ada yang kurang, Refleksologi adalah mencari dirinya dalam permintaan yang semakin tinggi di seluruh dunia kerana dengan alam semula jadi bukan invasif, pendekatan ubat yang bebas dan menyeluruh, bersama-sama dengan populariti yang semakin berkembang dan penerimaan pendekatan alternatif untuk penyembuhan di kalangan penduduk dunia.

Foot Reflexology adalah yang terapi yang paling terkenal dan popular refleksologi beroperasi. Ini adalah sebahagian besarnya kerana ramai pengamal pakar di dalamnya, serta fakta bahawa kebanyakan orang mendapati ia satu pengalaman yang sangat menyenangkan dan akan sering pergi untuk sesi refleksologi kaki hanya sebagai alternatif kepada urutan, untuk suka-suka ia bukan semata-mata manfaat terapeutiknya.

Tetapi Cina Refleksologi sebenarnya boleh digunakan untuk pelbagai bahagian badan. Biasanya ia digunakan pada kaki, tangan dan telinga, tetapi juga digunakan di kebanyakan bahagian badan yang lain juga.

Tekanan boleh digunakan dengan menggunakan tekanan statik atau dengan pergerakan urutan. Ini dilakukan tanpa krim atau minyak atau surat cara, walaupun seperti banyak amalan, Refleksologi China telah dicampur dengan begitu banyak teknik-teknik lain oleh ahli terapi multi disiplin bahawa ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk mencari ahli terapi Reflexology yang akan menggunakan instrumen untuk memohon tekanan dan losyen untuk meningkatkan rawatan. Sistem Reflexology yang lain seperti Thai Refleksologi juga menggunakan alat-alat seperti alat-alat kayu untuk memohon tekanan.



Satu trend yang popular hari ini adalah untuk mempelajari teknik-teknik Reflexology Cina dan kerap diri mentadbir mereka, atau amalan mereka pada pasangan atau anak-anak anda. Sekiranya anda lebih kesempurnaan atau mempertahankan kemurnian, anda boleh berunding dengan profesional untuk mengajar anda, atau anda boleh belajar dari banyak buku yang sangat baik atau YouTube.

Refleksologi China dikatakan menyekat saluran tenaga, merangsang sistem imun dan membantu dalam penghapusan toksin membawa badan kembali seimbang dan tenaga dipulihkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar