Kesihatan Mitologi - Adakah Latihan Make Me Keuntungan Tinggi?

Kesihatan Mitologi - Adakah Latihan Make Me Keuntungan Tinggi?

Apabila anda sedang membesar, anda sentiasa diberitahu oleh ibu bapa anda untuk makan makanan yang kaya dengan vitamin untuk mendapatkan lebih kuat dan sihat. Sekarang bahawa anda seorang dewasa dan anda jarang meminta nasihat ibu bapa anda, di mana anda pergi untuk tip bagaimana untuk mendapatkan ketinggian? Kemungkinan besar ia sama ada doktor mesra anda atau, jika anda tidak mempunyai kemewahan wang, internet.

Banyak laman web yang akan menawarkan anda tips cepat bagaimana untuk menjadi lebih tinggi. Kebanyakan mereka mendakwa bahawa senaman adalah salah satu cara yang paling berkesan. Anda mungkin mahu menyemak dan melakukan kajian. Oleh kerana anda sudah berada dalam talian, berunding Mister Google lagi dan anda akan mengetahui bahawa senaman, walaupun sihat untuk badan, tidak akan membantu anda meningkatkan ketinggian pada usia dewasa. Anda mungkin tertanya-tanya mengapa.

Mari kita buat recap ringkas proses pertumbuhan tulang anda. Ketika lahir, rawan fleksibel dan tisu penghubung kami membentuk sebahagian besar daripada tulang kita. Apabila kita meningkat, rawan ini melebur dan akhirnya membentuk menjadi tulang yang kukuh. Semasa baligh, plat pertumbuhan yang terletak di hujung tulang panjang memanjang sebagai sebahagian daripada proses pertumbuhan kami. Apabila peringkat remaja berakhir, plat pertumbuhan memberhentikan semakin meningkat juga. Tidak makanan tambahan atau terapi boleh membuat tulang kita mengembangkan apa-apa lebih jauh.

Ini bukan akhir garisan jika kita masih mahu menjadi lebih tinggi dan kami masih dalam peringkat pertumbuhan. Menawarkan tetamu muda. Pertama, ingat bahawa diet yang baik adalah sangat penting kerana ia memberi badan kita makanan tambahan yang diperlukan untuk membantu kami berkembang dan mengisi semula nutrien yang digunakan semasa proses pertumbuhan. Makan makanan yang kaya dengan kalori, kalsium, protein, asid amino dan makanan yang boleh memberi tenaga badan anda.

Berikut adalah di mana berpeluh biasa bersenam datang. Tetapi tunggu, ia tidak apa yang anda fikirkan. Peregangan tidak akan melakukan anda bahawa banyak tuntutan yang baik. Pengeluaran hormon pertumbuhan hasil dari rutin latihan yang memberi tumpuan kepada peremajaan otot. Mempunyai tulang yang sihat pada usia yang muda bukan sahaja meningkatkan badan anda, ia juga melindungi anda daripada memperoleh penyakit tulang apabila anda tua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar